معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بهبهان از تشکیل جلسه کمیته سرمایه گذاری، مولد سازی و مدیریت بهینه دارایی‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صاحب نژاد حسینی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بهبهان گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در فرآیند رشد و توسعه کشور و کمبود و کسری منابع مالی این وزارت، بررسی تحول نشانگر‌های مالی و روند تغییرات منابع مالی اختصاص یافته به آموزش و پرورش بر اساس شاخص‌های مالی کارا و کاربردی می‌تواند به عنوان ابزاری سودمند در فرآیند بودجه ریزی و تخصیص منابع به این بخش زیر بنایی به کار گرفته شود.

وی افزود: در همین راستا و بر اساس بخشنامه دریافتی از استان، اولین جلسه کمیته سرمایه گذاری، مولد سازی و مدیریت بهینه دارایی‌های آموزش و پرورش بهبهان با حضور کارشناسان حوزه معاونت پشتیبانی و ارزیابی عملکرد این مدیریت برگزار شد.

نژاد حسینی  ادامه داد: آموزش و پرورش برای هزینه کرد‌ها با کمبود شدید و بحران روبرو شده است و رشد و توسعه آموزش و پرورش با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد به همین دلیل در بعد اقتصادی می‌بایست نگاه مصرف گرایانه به نگاه مولد تبدیل شود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بهبهان تصریح کرد: بر این اساس لازم است با تغییر نگرش بنیادی به حوزه مدیریت اموال و دارایی ها، استفاده مولد و بهینه در اولویت ویژه و دستور کار قرار گیرد تا با استناد به ظرفیت‌های متعدد قانونی، نسبت به افزایش درآمد‌های اختصاصی و خودکفایی در بحث هزینه‌های جاری با کمک بخش خصوصی، اقدام کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: جنبه مهم دیگر در آموزش و پرورش، نظارت بر درآمد‌ها و روش‌های تامین منابع مالی، مدیریت بهینه منابع، تخصیص و توزیع و هزینه اعتبارات است که می‌بایست مورد توجه دقیق واقع شود.

وی در پایان گفت: اعضا کمیته سرمایه گذاری، مولد سازی و مدیریت بهینه دارایی‌ها با برنامه ریزی مطلوب و مطالعه دقیق دستورالعمل وزارتی، در اجرای شایسته امور مربوطه برای توانمند سازی و خودکفایی مالی آموزش و پرورش تلاش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.